انواع مبلمان و تفاوت مدل‌های مختلف با یکدیگر

یکی از اصلی‌ترین اجزای چیدمان در هر خانه‌ای مبل است. مبلمان منزل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل در منزل شناخته می‌شود که ظاهر آن را به‌کلی تغییر می‌دهد. این روزها در اکثر خانه‌ها از مبلمان استفاده می‌شود و کاربرد بسیاری دارد. از همین رو تنوع انواع مبلمان روزبه‌روز افزایش پیدا کرده و در مدل‌های مختلف و برای سلایق متفاوت در بازار موجود هستند.

اگر به دنبال خرید مبلمان هستید، بهتر است پیش از هرچیزی با انواع مبلمان موجود در بازار آشنا شوید و درباره آن‌ها اطلاعاتی را کسب کنید. به این ترتیب می‌توانید انتخاب بهتر و مناسب‌تری را برای چیدمان موردنظر خود در منزلتان داشته باشید. همچنین می توانید مبل مناسبی را برای کنار دیگر وسایل منزل خود قرار دهید و زیبایی را به خانه خود هدیه کنید. از همین رو تصمیمی گرفتیم تا در این مقاله به بررسی انواع و اقسام مبل بپزدازیم و درباره نحوه استفاده و به‌کارگیری آن‌ها نکاتی را بیان کنیم. نکاتی که سبب شود تا برای خرید با اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری پیش برود و انتخاب بهتری را برای خود به ارمغان بیاورید.

دسته‌بندی انواع مبلمان موجود در بازار از نظر ظاهری

انواع مبلمان موجود در بازار ایران را در دسته‌بندی‌های مختلفی می‌توان جای داد. دسته‌بندی‌هایی که براساس‌های مختلفی شکل می‌گیرند. یکی از این انواع دسته‌بندی، بر اساس شکل و سبک ظاهری مبلمان شکل می‌گیرد. در این شکل از دسته‌بندی، مبلمان به انواع مختلفی چون کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن، راحتی، استیل و سلطنتی تقسیم می‌شود. هر یک از این دسته‌بندی‌ها، برای محیط‌های مشخص و مختلفی کاربرد دارد. محیط‌هایی که چیدمان متفاوت داشته و از وسایل متنوعی در آن استفاده می‌شود.

اگر به دنبال خرید مبلمان برای منزل خود هستید، پیش از هر چیز لازم است تا نوع مبلمان موردنیاز خود را مشخص کنید. بر اساس نیازی که دارید و محیط منزل و دیگر وسایل موجود در منزل، این انتخاب می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه قرار است تا با هریک از این انواع مبلمان آشنا شوید و درباره کاربرد آن‌ها اطلاعاتی را کسب کنید. اطلاعاتی که برای استفاده مناسب به شما کمک کرده و می‌توانید انتخاب خوبی را داشته باشید.

مبلمان کلاسیک؛ گزینه‌ای بین مبلمان راحتی و اشرافی

یکی از پراستفاده‌ترین انواع مبلمان موجود در بازار، مبلمان کلاسیک هستند. این انواع مبلمان، بیشترین کاربرد و استفاده را داشته و در محیط‎های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع ظاهر این مبل چیزی در بین انواع مبلمان راحتی و سلطنتی است و از همین رو برای محیط‌هایی که تنها قرار است از یک نوع مبل بهره ببرند، انتخاب خوب و مناسبی است.

طراحی این مدل مبل از قرن نوزدهم و سبک کلاسیک اروپا سرچشمه گرفته است و سبب شده تا با استفاده از آن، بتوان آن دوران را در محیط منزل بازسازی کرد. همین موضوع سبب شده است تا از این مدل مبلمان در کاربردهای رسمی و اداری تا محیط‌های صمیمی بتوان استفاده کرد.

محل کار و شرکت‌ها و مؤسسات، ادارات دولتی، لابی هتل‌ها و ساختمان‌ها از محیط‌هایی هستند که از این مبلمان در آن استفاده می‌شود. البته در صورتی که قرار باشد در خانه تنها از یک دست مبل استفاده شود و مبلمان دیگری درون خانه استفاده نشود، بهتر است از مبلمان مدرن و کلاسیک بهره برده شود تا به بهترین شکل ممکن نیاز برطرف شود. زیرا مبلمان کلاسیک، هم زیبایی و شکیل بودن مبلمان سلطنتی را داشته و هم برای استفاده دائمی و کاربری، انتخاب خوبی هستند.

آشنایی با انواع مبلمان موجود در بازار- مبل کلاسیک
آشنایی با انواع مبلمان موجود در بازار- مبل کلاسیک

مبلمان نئوکلاسیک؛ ساخت فضای قرن نوزدهم میلادی

اگر علاقه دارید که دکوراسیون دوران یونان و رم باستان را به منزل خود بیاورید، می‌توانید از انواع مبلمان نئوکلاسیک استفاده کنید. معمولاً در طراحی این مدل از مبلمان به دوران معاصر پاریس و رم نگاهی ویژه‌ای می‌شود و این مدل از مبل بر این اساس ساخته می‌شود. مبلمان نئوکلاسیک بسیار شبیه به انواع مبل کلاسیک بوده و در طیف مبلمان بین مبلمان راحتی و سلطنتی قرار می‌گیرد. این مبلمان دارای طرح‌های اشرافی‌‌گرایانه و تجملاتی بوده و در عین حال، طراحی راحت و مناسبی برای استفاده دارد.

در واقع تفاوت این مبل با انواع مبل مدرن و کلاسیک در ظاهر قدیمی و سبک قرن نوزدهم میلادی آن است. با استفاده از این مبلمان می‌توان محیط را به شکلی از اروپای قدیم درآورد. از همین رو از این مبلمان در موزه‌ها، باغ‌های بزرگ و فضاهای تاریخی استفاده می‌شود تا سبک تاریخی آن مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که دوست دارید به منزل خود شکل و شمایلی از اروپای قدیم و قرن نوزدهم میلادی را ببخشید، می‌توانید از این سبک مبلمان استفاده کنید.

آشنایی با انواع مبلمان موجود در بازار - مبل نئوکلاسیک
آشنایی با انواع مبلمان موجود در بازار – مبل نئوکلاسیک

مبل راحتی؛ مخصوص محیط‌های خودمانی

این روزها کمتر محیط و منزلی را می‌توان پیدا کرد که از مبلمان راحتی و مدرن استفاده نکند. استفاده از مبلمان راحتی انتخابی است که تقریباً برای تمامی منازل کاربرد دارد. معمولاً این دسته از مبلمان برای استفاده دائمی و همیشگی انتخاب می شده است و کاربردی بیش از دیگر انواع مبلمان دارد. در واقع مبلمان راحتی انتخابی است که برای طولانی‌مدت قرار است استفاده شود و انتخاب آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. رنگ و طرح مدل انتخابی، موضوع مهمی است که می‌تواند سبب زیباتر شدن محیط شود. از آن‌جایی که معمولاً این نوع از مبلمان در مرکز محیط خانه قرار دارد و همیشه در چشم است، معمولاً در رنگ‌های تیره‌تر انتخاب شده و تزئینات کمتری دارد.

این مدل از مبلمان کاربرد راحت‌تر داشته و معمولاً از کوسن و بالشتک برای راحتی کاربرد آن استفاده می‌شود. در صورتی که می‌خواهید راحتی استفاده را درک کنید، مبلمان راحتی بهترین انتخاب ممکن برای شما است. انتخابی که معمولاً در محیط‌های صمیمی و برای دورهمی دوستانه مورد استفاده قرار گرفته و فضای شما را صمیمی‌تر از قبل می‌کند. این مدل از مبل، با تعداد صندلی متفاوت تولید می شود و دسته‌بندی‌های مختلفی را نیز در خود جای داده است. انواع مبل چستر، تخت‌شو، ال و کاناپه‌های دونفره در این دسته‌بندی جای می‌گیرند.

آشنایی با انواع مبلمان موجود در بازار- مبل راحتی
آشنایی با انواع مبلمان موجود در بازار- مبل راحتی

مبل استیل و سلطنتی؛ برای مجالس رسمی

آخرین مدلی از مبلمان که قرار است در این بخش به آن بپردازیم، انواع مبلمان سلطنتی و استیل است. همان‌طور که از نام این دسته پیدا است، از آن‌ها برای مجالس رسمی و محیط‌های اشرافی و سلطنتی استفاده می‌شود. در واقع استفاده از این مبلمان انتخابی است تا محیط را به شکلی رسمی درآورد و ظاهری شکیل و تجملاتی برای فضا به وجود آورد. البته باید بدانید که معمولاً استفاده و کاربرد کمتری از دیگر انواع مبل داشته و بیشتر به‌عنوان تزئینی در محیط به کار می‌رود. اگر می‌خواهید که محیط خود را جلوه ویژه‌ای ببخشید و زیبایی و شکیل بودن بیشتری را برای محیط خود به ارمغان بیاورید، استفاده از این مبلمان برای شما انتخاب خوب و مناسبی است.

سخن پایانی مقاله

مبلمان‌ موجود در بازار، به سه دسته مبلمان سلطنتی، کلاسیک و راحتی تقسیم‌بندی می‌شوند. پیش از آنکه به دنبال خرید مبل موردنظر خود باشید، لازم است که نیاز خود را به‌خوبی بشناسید و درباره آن اطلاعاتی را داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید انتخاب بهتری را با توجه به نیاز و محیط خود به ارمغان آورید.

در این مقاله سعی کردیم تا درباره این سه دسته از مبلمان سخن بگوییم و نکاتی را در این باره بیان کنیم. نکاتی که سبب شود تا به‌خوبی درباره انواع مبلمان اطلاعاتی را به دست آورید. از تفاوت های مبلمان کلاسیک با نئوکلاسیک و مدرن گفتیم تا بتوانید کاربرد هریک را بشناسید. در نهایت نیز با توجه به شناختی که به دست آورده‌اید، خرید مناسبی را داشته باشید.


خانه مانلی برند برتر تولید کننده مبلمان کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن، سرویس خواب و لوازم منزل است.

دیگر محصولات شامل انواع میز جلو مبلی و عسلی، کنسول، تابلو، لوستر مدرن، آباژور، پرده و اکسسوری می باشد.

محصولات خانه مانلی را می توانید از طریق فروشگاه تهیه نمایید.

ما را در اینستاگرام پیگیر باشید.

اینستاگرام خانه مانلی
برچسب ها: